Clueless and lonely cosplayer here /o/

If your post doesn't fit in any of the other topics, post it here.
Post Reply
Aokikuri

Clueless and lonely cosplayer here /o/

Post by Aokikuri » March 14th, 2015, 5:08 pm

Hoi hoi, mijn naam is Kikuri en ik kom uit Indonesie (´▽`)

Begin juni verhuis ik terug naar Nederland en omdat ik helemaal weg ben van Japan, otaku-culture en cosplayen leek het me een uitstekend idee om naar animecon te gaan. Dit word mijn eerste con in Nederland en ik kijk er ongelofelijk naar uit (´;ω;`)

Omdat dit mn eerste con is weet ik alleen niet precies wat ik kan verwachten, zeker omdat ik van veel mensen hoor dat con's in Azie en in Europa over het algemeen erg verschillen. Ik maak me vooral een beetje zorgen om cosplay/photo-etiquetten, omdat ik niet rude over wil komen (Maken jullie ook gebruik van coscards bijv?). Helaas ken ik in Nederland geen andere cosplayers/otaku waar aan ik het zou kunnen vragen... lllorz

Het zou me erg leuk lijken om misschien wat andere cosplayers/otaku te ontmoeten op de con die me wat meer kunnen vertellen over de J-community in Nederland, of gewoon om vrienden mee te worden natuurlijk, zeker omdat ik hier weer ga wonen. ヾ(*´∀`*)ノ

Ik heb ATM e-mail of skype, dus als je misschien eerst wilt chatten of niet naar de con komt maar wel gewoon wilt praten lijkt me dat ook erg leuk.

MagixMan

Re: Clueless and lonely cosplayer here /o/

Post by MagixMan » April 19th, 2015, 10:50 am

Hi there, you remind me of my old self the first time I went to a 'con, hehe.

I found an article that might give you an insight of what to expect.

All I can say from my 'con experiences it's fun and you can expect to make lot's of friends while roaming around the campus ;)

Milora

Post by Milora » May 4th, 2015, 11:00 am

Sent you a PM. ^^

Leonhart

Post by Leonhart » June 3rd, 2015, 2:17 pm

Yo, iemand uit Indonesie!! (mn ouders komen er vandaan).
Ik denk dat het als cosplayer zelfs makkelijker is om in contact te komen met andere cosplayers.
Zelf als niet-cosplayer heb ik vrienden gemaakt die wel fanatiek cosplayer zijn en regelmatig dit soort cons bezoeken, bij toeval was het ook Animecon hahaha.

Post Reply